ការថែទាំម៉ូទ័រ
ជាទូទៅ ម៉ូទ័រអគ្គិសនី ជាប្រភេទម៉ាស៊ីនដែលដំណើរការល្អបំផុត និងទាមទារតំហែទាំតិចតួចប៉ុណ្ណោះ។ ក៏ប៉ុន្តែប្រសិនបើម៉ូទ័រអគ្គិសនីនោះ ត្រូវបានប្រើប្រាស់អស់រយៈពេលជាយូរមកហើយ វានៅតែទាមទារអោយមានការថែទាំជាប្រចាំផងដែរ។
ការត្រួតពិនិត្យជាប្រចាំទៅលើម៉ូទ័រ
ដើម្បីកុំអោយមានបញ្ហាកើតឡើងទៅលើម៉ូទ័រ យើងត្រូវធ្វើការកំណត់ពេល ដើម្បីពិនិត្យ និងជួសជុលម៉ូទ័រ។ យើងអាចរក្សាទុកនូវកំណត់ហេតុ រាល់ពេលធ្វើការពិនិត្យ និងជួសជុលទៅលើម៉ូទ័រ ដែលរយៈពេលដែលត្រូវពិនិត្យ និងជួសជុលទៅលើម៉ូទ័រ ខុសៗគ្នាទៅតាមការងារ ដែលម៉ូទ័រនោះត្រូវបានយកទៅប្រើប្រាស់។ ចំពោះការពិនិត្យទៅលើម៉ូទ័រមានដូចជា តម្រង់ដងរង្វិលអោយបានត្រង់ ដាក់ម៉ូទ័រនៅទីតាំងរបស់វាអោយជាប់ល្អ និងពិនិត្យលើខ្សែពាន ជាដើម។ពិនិត្យលើ Brush និង Commutator
ចំពោះម៉ូទ័រប្រភេទ DC យើងត្រូវធ្វើការពិនិត្យទៅលើធ្វើតេស្ត៍ទៅលើអ៊ីសូឡង់របស់របុំម៉ូទ័រ
យ៉ាងហោចណាស់ យើងត្រូវធ្វើការសាកល្បងចំពោះរេស៊ីស្តង់ របស់របុំខ្សែចម្លង និងរវាងរបុំខ្សែចម្លងទៅដីជារៀងរាល់កន្លះឆ្នាំម្តង ដើម្បីស្វែងរកនូវបញ្ហាចំពោះអ៊ីសូឡង់។ ចំពោះម៉ូទ័រ ដែលបានចូលទឹក យើងចាំបាច់ត្រូវសម្អាត និងធ្វើអោយវាស្ងួតមុននឹងយកមកប្រើប្រាស់។ខាងក្រោមនេះ គឺជាតម្លៃរបស់រេស៊ីស្តង់អ៊ីសូឡង់ទាបបំផុត ធៀបជាមួយតង់ស្យុងរបស់មូទ័រ៖
- 600 V ឬទាបជាងនេះ ត្រូវការរេស៊ីស្តង់ 1.5 MΩ
- 2,300 V ត្រូវការរេស៊ីស្តង់ 3.5 MΩ
- 4,000 V ត្រូវការរេស៊ីស្តង់ 5 MΩ
សម្អាតម៉ូទ័រអោយស្អាត
យើងចាំបាច់ត្រូវធ្វើការបោសជូត ដុសខាត់ និងប្រើប្រដាប់បាញ់ខ្យល់ ផ្លុំសម្អាតធូលី ដែលមាននៅលើម៉ូទ័រ កម្របម៉ូទ័រ ហើយនិងកន្លែងដែលខ្យល់ចេញចូលរបស់ម៉ូទ័រ ព្រោះថាធូលីដែលមាននៅលើកម្របម៉ូទ័រអាចធ្វើអោយម៉ូទ័រកាន់តែក្តៅ និងធ្វើអោយស្ទះខ្យល់ចេញចូលរបស់ម៉ូទ័រ កាត់បន្ថយភាពត្រជាក់ ដែលជាហេតុធ្វើអោយម៉ូទ័រដំណើរកាន់តែក្តៅ។ យើងដឹងហើយថា កម្តៅជាមូលហេតុចម្បងដែលធ្វើអោយខូចស្រទាប់អ៊ីសូឡង់ និងធ្វើអោយម៉ូទ័រឆេះនៅពេលដំណើរការ។ធ្វើអោយម៉ូទ័រស្ងួតជានិច្ច
ចំពោះប្រភេទម៉ូទ័រដែលដំណើរការមិនឈប់មិនឈរ ជាធម្មតាមិនមានបញ្ហាជាមួយនឹងសំណើមដែលនឹងកើតមាននៅក្នុងម៉ូទ័រទេ។ ប៉ុន្តែម៉ូទ័រដែលប្រើប្រាស់ម្តងម្កាល អាចមានបញ្ហាច្រើនជាមួយនឹងសំណើម ដូចនេះយើងត្រូវដំណើរការម៉ូទ័រនោះ យ៉ាងហោចណាស់ ២ ទៅ ៣ ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍ ដើម្បីបំបាត់សំណើមដែលមាននៅក្នុងម៉ូទ័រ។ដាក់ប្រេងរំអិលអោយម៉ូទ័រ
ចំពោះការដាក់ប្រេងម៉ូទ័រ អាស្រ័យទៅលើការកំណត់ពីរោងចក្រដែលផលិតម៉ូទ័រ។ យើងត្រូវដាក់ប្រេងរំអិលដែលមានគុណភាពខ្ពស់ ដោយប្រុងប្រយ័ត្ន ដើម្បីកុំអោយមានការលាយឡំជាមួយនឹង ធូលី ក៏ដូចជាទឹក។ត្រួតពិនិត្យទៅលើ កម្តៅ សម្លេង និងរំញ័ររបស់ម៉ូទ័រ
ចំពោះសម្បកម៉ូទ័រដែលឡើងកម្តៅខ្លាំង មានរំញ័រ និងសម្លេងខុសប្លែកពីធម្មតា អាចបញ្ជាក់ថា ម៉ូទ័រកំពុងមានបញ្ហា។ យើងត្រូវធ្វើការពិនិត្យអោយបានទាន់ពេល និងបំបាត់នូវប្រភពដែលនាំអោយមាន កម្តៅ សម្លេងថ្លង់ និងរំញ័រ ទៅលើម៉ូទ័រ។ចរន្តនៅពេលចាប់ផ្តើមម៉ូទ័រដំបូងខ្ពស់ពេកជាបញ្ហាចម្បង ធ្វើអោយម៉ូទ័រមានបញ្ហា
លំហូរចរន្តដែលខ្ពស់ឆ្លងកាត់ម៉ូទ័រពេលកំពុងចាប់ផ្តើមដំបូង អាចបង្កើតអោយមានកម្តៅក្តៅខ្លាំងដល់ម៉ូទ័រ។ សម្រាប់ម៉ូទ័រកម្លាំង 200 hp ឬទាបជាងនេះ អាចទ្រាំទ្ររយៈពេលយូរបំផុត ដែលម៉ូទ័រអាចបង្កើនល្បឿនពេលចាប់ផ្តើមដំបូង ដោយផ្ជាប់ជាមួយនឹងបន្ទុកធ្ងន់ គឺ 20 វិនាទី។ ដូចនេះ ម៉ូទ័រអគ្គិសនី មិនគួរប្រើប្រាស់អោយលើសពី 150 វិនាទីនៃពេលចាប់ផ្តើមដំបូង ក្នុងរយៈពេលមួយថ្ងៃឡើយ។ការស្វែងរកបញ្ហារបស់ម៉ូទ័រ
ចំពោះបញ្ហាជាទូទៅដែលកើតមានទៅលើម៉ូទ័រ គឺបណ្តាលមកពីបញ្ហាមេកានិច និងបញ្ហាដែលកើតចេញពីសៀគ្វីអគ្គិសនីរបស់ម៉ូទ័រ។ ចំពោះការធ្វើតេស្ត៍ទៅលើម៉ូទ័រអគ្គិសនី ដោយមិនគិតពីគ្រោះថ្នាក់ និងធ្វេសប្រហែស អាចបណ្តាញអោយមានគ្រោះថ្នាក់ដល់យើងបាន។ ដូចនេះដើម្បីជៀសវាងគ្រោះថា្នក់ នៅពេលជួសជុលម៉ូទ័រយើងត្រូវ៖- ផ្តាច់ប្រភពអានុភាព ពីម៉ូទ័រ ហើយយើងត្រូវដាក់សញ្ញា ឬក៏ចាប់សោរនៅកន្លែងដែលអាច ភ្ជាប់អានុភាពទៅកាន់ម៉ូទ័រអោយបានភ្លាមៗ មុននឹងបន្តទៅពិនិត្យ និងជួសជុលម៉ូទ័រ។
- ធ្វើការផ្ទេរអានុភាពចេញពីកុងដង់ទាំងអស់ដែលមាននៅក្នុងម៉ូទ័រ មុននឹងចាប់ផ្តើមការងារ។
- មិនត្រូវអោយសម្លៀកបំពាក់ ឬក៏ដៃជើង របស់យើង នៅជិតកន្លែងដែលម៉ូទ័រវិលនោះទេ។
- បើអាច ត្រូវមានអ្នកចាំមើលសុវត្ថិភាពនៅក្បែរនោះ មុននឹងចាប់ផ្តើមម៉ូទ័រឡើងវិញ។
ឧបករណ៍ជាទូទៅ ដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់ស្វែងរកបញ្ហារបស់ម៉ូទ័រ មានដូចជា Multimeter, Clamp-on ammeter (ប្រដាប់វាស់ចរន្ត), megohmmeter (ប្រដាប់វាស់រេស៊ីស្តង់), និង infrared thermometer (ប្រដាប់វាស់កម្តៅ) ដែលឧបករណ៍ទាំងអស់នេះ អាចប្រើប្រាស់ដើម្បីធ្វើការវាស់នូវ តង់ស្យុង ចរន្ត កម្តៅ និងរេស៊ីស្តង់របស់អ៊ីសូឡង់។
ចំពោះបង្គំម៉ូទ័រជាទូទៅមាន កន្លែងផ្គត់ផ្គងថាមពល កន្លែងបញ្ជា ម៉ូទ័រ និងបន្ទុក។ នៅពេលដែលម៉ូទ័រមានបញ្ហា យើងចាំបាច់ត្រូវស្វែករកថាផ្នែកណាមួយ នៃបង្គំនេះ ដែលបង្កអោយមានបញ្ហា។ កន្លែងផ្គត់ផ្គងថាមពល និងកន្លែងបញ្ជា អាចមានបញ្ហា ដូចម៉ូទ័រដែរ។ បន្ទុកមេកានិចអាចកើនឡើង នៅពេលដែលបន្ទុកដែលភ្ជាប់ទៅកាន់ម៉ូទ័រកើនឡើង ឬគ្រាប់ប៉ាដាង និងកន្លែងតំណមានបញ្ហា។ ចំពោះការលើសបន្ទុកមេកានិច គឺជាបញ្ហាចម្បង ដែលបណ្តាលអោយម៉ូទ័រមានបញ្ហា។